Παραμύθια 

           Έχοντας πρόθεση να κάνουμε ένα έργο για τα παιδιά ακολουθούμε κάποια κριτήρια. Μπορεί να είναι τα χαρούμενα χρώματα ή ένα διδακτικό περιεχόμενο, μία ιστορία αισιόδοξη, πλάσματα και κόσμοι της φαντασίας  ή θέματα που αφορούν την καθημερινότητά τους . Τέτοιου τύπου κριτήρια έχουν διαμορφωθεί από εμάς τους ενήλικες για τα παιδιά και δεν είναι των παιδιών. 
Μέσα από μια προτρεπτική κίνηση των Ελλήνων και Ξένων Δημιουργών προς την καλλιτεχνική κοινότητα,  μου δόθηκε  η ευκαιρία  να προσφέρω ένα μου ζωγραφικό έργο με τίτλο «Παραμύθια»  σε μια αισθητική αναβάθμιση των χώρων του Χατζηπατερείου Ιδρύματος αλλάζοντας έτσι όχι μόνο  την όψη του περιβάλλοντος των παιδιών, αλλά περισσότερο την ίδια τους την διάθεση. 

Προσπάθησα να κάνω κάτι που θα τα φέρει σε επαφή ταυτόχρονα με τη ζωγραφική και τη λογοτεχνία. Ν΄ανακαλύψουν τρόπους ερμηνείας ενός ζωγραφικού έργου και παράλληλα να  εξοικειωθούν ευχάριστα με ένα λογοτεχνικό κείμενο, όχι μόνο σαν θεατές ή ακροατές, αλλά και σαν εν δυνάμει δημιουργοί. Ο καλύτερος τρόπος που βρίσκω γι αυτό είναι τα  παιδικά παραμύθια. Ένα  είδος εξοικειωμένο τόσο με την λογοτεχνία του φανταστικού,όσο και  με την παιδικότητα,  αλλά και την εικόνα. Ένα κόσμο απόκοσμο και ταυτόχρονα καθόλου αποξενωμένο από τον φυσικό δικό μας.

Οι ζωγραφικές πινελιές συνοδεύονται από λόγο γραπτό, λογοτεχνικό. Τρία διαφορετικής έκτασης προσαρτόμενα παραμύθια βασισμένα εν μέρει στα στοιχεία του πίνακα και εν μέρει σε μία μη καταγεγραμμένη εξελισσόμενη φαντασία.

Ο πίνακας γίνεται, κατά κάποιο τρόπο, “διαδραστικός”, ώστε το παιδί – θεατής να “χαζολογήσει”  μπροστά του και ταυτόχρονα να προκληθεί για το ένα βήμα πιο πέρα.  Στο άκουσμα του πεζού λόγου το κάθε  χρώμα του καμβά αποκτά  αποχρώσεις και ο θεατής  από τ’απέναντι περνά στην άλλη  πλευρά για να γίνει «δημιουργός». 
Το “Γιγάντιο παραμύθι” (βλ κατωτέρω)  είναι αυτοτελές και ερμηνεύει στοιχεία του ζωγραφικού έργου, ενώ αγγίζει και θεωρήσεις της διαφορετικότητας, της συμπεριφοράς και των προκαταλήψεων. Τα προσαρτόμενα άλλα δύο παραμύθια (ακολουθούν ) ξεκινούν με μία πλοκή και προκαλούν τα παιδιά σε δική τους λογοτεχνική ή και ζωγραφική παρέμβαση συνέχειας.
Τα κείμενα προσαρμοσμένα στον πίνακα με την βοήθεια πολύχρωμων ελατηρίων,  επεκτείνουν τα ζωγραφικά στοιχεία εκτός.


 

Advertisements

About Αθηνά Αλεξοπούλου Παππά

Φιλόλογος, ζωγράφος, αγιογράφος
This entry was posted in παραμύθια. Bookmark the permalink.

σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s